Aktieträff med Addtech, Railcare och Verve Group
Addtech är en svensk börsnoterad tekniklösningskoncern. Verksamheten består av 150 självständiga koncernbolag som säljer högteknologiska produkter och lösningar till kunder inom framförallt tillverkande industri och infrastruktur – med fokus på långsiktig hållbar tillväxt. Addtechs framgång bygger på att våra bolag fritt får driva och utveckla den operativa verksamheten så länge de levererar på våra koncerngemensamma mål. Genom att kontinuerligt förvärva nya verksamheter samt att skapa optimala förutsättningar för bolagens lönsamhet och tillväxt genom att tillföra resurser, kunskapsutbyte samt ett aktivt ägande säkerställer vi hållbar tillväxt över tid.
Järnvägsspecialisten Railcare erbjuder innovativa produkter och tjänster för järnvägen; exempelvis spårunderhåll med egenutvecklade maskiner, gods-, entreprenad- och specialtransporter, lokverkstad, samt maskin- och teknikutveckling. Järnvägsbranschen befinner sig i en positiv utveckling med ökande trafikvolymer, omfattande investeringsprogram, utveckling av kostnadseffektiva gods- och persontransporter samt ett stigande miljömedvetande. Railcare levererar både hållbara och effektiva lösningar som bidrar till att järnvägen kan nyttjas i maximalt antal år framöver.
Ordet ”eljest” beskriver företagskulturen som genomsyrar hela verksamheten. För Railcares medarbetare innebär eljest att hitta oväntade sätt att lösa problem. Det innebär även att alla medarbetarna både får och förväntas ta stort eget ansvar för allt ifrån kundleverans till att leva företagets värderingar.
Railcare Group AB (publ):s aktie är noterad på Nasdaq Stockholm Small Cap. Koncernen har omkring 180 medarbetare och årsomsättningen uppgår till omkring 550 MSEK. Bolagets säte är i Skellefteå.
Mattias Remahl, CEO, kommer att presentera bolaget.
Verve är en snabbväxande och lönsam plattform för annonsmjukvara som effektivt matchar global annonsörsefterfrågan med utgivares annonsutbud. Genom att utnyttja förstapartsdata från eget innehåll optimerar Verve annonsresultat och ger bättre resultat för både annonsörer och utgivare.
Med en stark operativ närvaro i Nordamerika och Europa har Verve etablerat sig som en ledande aktör inom programmatisk annonsering. Bolaget har byggt en heltäckande ”one-stop-shop” som gör det möjligt för företag att köpa och sälja annonsutrymme över alla digitala kanaler, inklusive mobilappar, webb, ansluten TV och digital out of home (DOOH).
Genom en kombination av organisk tillväxt, innovation och strategiska förvärv fortsätter Verve att expandera sin teknologi och stärka sin marknadsposition inom den digitala annonsindustrin.