Företagsbesök på Guldfågeln Arena
Företagspresentation av Guldfågeln och Blentagruppen på Guldfågeln Arena.
Kalmar FF och Guldfågeln AB har undertecknat ett nytt avtal där man förlänger samarbetet kring namnet på Guldfågeln Arena i Kalmar i ytterligare sju år fram till och med 2031.
Guldfågeln är en del av Blentagruppen som är ett familjeägt svenskt matföretag. Med närhet till djuren, producenten,medarbetaren och konsumenten och ett tydligt fokus på hållbarhet har koncernen vuxit från ett kläckeri i Blentarp till en av Sveriges ledande måltidsleverantörer med våra starka varumärken Guldfågeln och Ingelsta Kalkon i portföljen.
Varumärket Guldfågeln producerar måltidslösningar av svensk kyckling av högsta kvalitet. I Guldfågelns sortiment finns något för alla smaker och tillfällen – hela fåglar, styckningsdetaljer, charkprodukter av kyckling och höns.
Tillverkningen sker i Mörbylånga på Öland och i Falkenberg.
Läs mer på "www.guldfageln.se eller www.blentagruppen.se "
VD Peter Andersson och Affärsområdeschef Johan Ekerot presenterar Guldfågeln och Blentagruppen.