Aktiespararna

Rejlers: Jesper Börjessons nya jobb: Head of Learning på Rejlers

Av Cision
15 januari 20203 min lästid
TV-journalisten Jesper Börjesson börjar på teknikkonsultföretaget Rejlers som Head of Learning. Målet är att vara med och förverkliga bolagets nya vision, Home of the Learning Minds. Jesper Börjesson börjar sitt nya jobb i februari 2020.

Jesper Börjesson arbetar idag på TV4 där han de senaste åren varit
programledare för Nyhetsmorgon, ett av Sveriges mest folkkära
TV-program med flera hundratusen tittare varje morgon.

Han har också varit nyhetsankare på Nyheterna, programledare för
sändningarna från Polar Music Prize och TV4:s program om
kungafamiljen, samt gjort en uppmärksammad dokumentär om Ingvar
Kamprad, Sveriges främsta entreprenör genom tiderna. Jesper Börjesson
började på TV4 1995.

Jesper Börjesson kommer att leda satsningen på Rejlers Play, ett av
flera initiativ för att stärka Rejlers kunskapsspridning internt och
externt. Det är en viktig aktivering för att uppnå Rejlers nya
vision. Den interna målgruppen består av 2.400 medarbetare på 70
kontor i fyra länder. Dessutom består kärnmålgruppen av Rejlers
kunder samt tekniska högskolor och universitet.

· Jag vill vara med och bygga morgondagens samhälle och då kändes
Rejlers som det naturliga valet. Jag har fått en mycket positiv bild
av Rejlers kultur, ledarskap och den nya visionen. Jag tror att min
erfarenhet och nyfikenhet kommer att kunna bidra till Rejlers nästa
steg, säger Jesper Börjesson.

Rörlig media har under de senaste åren snabbt växt till att bli en av
näringslivets och samhällets viktigaste kommunikationskanaler. Med
Jesper Börjesson och Rejlers Play är målsättningen högt ställd för
Rejlers framtida rörliga kommunikation.

Trenden att sprida och utveckla kunskap med video är väldigt stark när
man tittar internationellt. Rapporten Workplace Learning Report 2019
från LinkedIn Learning visar att 59 procent av de undersökta
företagen planerar att satsa mer på digitala utbildningslösningar,
däribland video.

Lärande är också hett på populära plattformar som YouTube. Över
hälften av alla som använder YouTube tittar redan idag 54 procent på
instruktionsfilmer och 23 procent på kursmaterial. Detta visar
rapporten Internet och svenskarna 2019. Rejlers bedömning är att
detta kommer att fortsätta att växa med Generation Z:s fortsatta
intåg på arbetsmarknaden.

För ytterligare information kontakta:
Malin Sparf Rydberg, kommunikationschef, 070-477 17 00,
malin.rydberg@rejlers.se (mailto:malin.rydberg@rejlers.se)

Om Rejlers
Rejlers är en av Nordens ledande teknikkonsulter. Med vår vision "Home
of the learning minds" som riktmärke, skapar vi en plattform för
kontinuerligt lärande, utveckling och tillväxt. Ett ökat lärande som
skapar mervärden både för kunder och medarbetare. Hos oss finns
närmare 2400 engagerade experter med spetskompetens inom områden som
energi, industri, infrastruktur, fastigheter och telekom. Vi finns
nära våra kunder och är verksamma i Sverige, Finland, Norge och
Förenade Arabemiraten. År 2018 omsatte Rejlers 2,4 miljarder kronor
och B-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. www.rejlers.com (http://www.rejlers.com/)

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/rejlers/r/jesper-borjessons-nya-jobb--head-of... (https://news.cision.com/se/rejlers/r/jesper-borjessons-nya-jobb--head-of-learning-pa-rejlers,c3009007)

Marknadsnyheter

Dela med dig