Apotea når miljardförsäljning inom skönhet
För att möta den ökande efterfrågan har företaget breddat sitt sortiment och fokuserat på att erbjuda ett mer komplett utbud inom ansiktsvård, hudvård, smink, solskydd och hårvård.
Apotea har kombinerat klassiska apoteksvarumärken med exklusiva märken via Apotea Premium, vilket har stärkt företagets position på marknaden.
- Vårt fokus på ett brett och högkvalitativt sortiment har varit väldigt uppskattat hos våra kunder och vi ser fram emot att fortsätta växa inom skönhetssegmentet och etablera fler samarbeten med ledande varumärken som våra kunder efterfrågar, säger Maria Sydow, inköps- och sortimentschef på Apotea.
- Att samarbeta med Apotea har varit en försäljningssuccé sedan starten. Deras förmåga att nå ut till en bred publik och deras engagemang för att leverera en mycket hög kundupplevelse gör dem till en bra partner. Vi ser fram emot att fortsätta växa tillsammans och erbjuda högkvalitativa produkter till våra kunder via Apotea, säger Christoffer Celinder, Business Unit Manager, Nordics på Estée Lauder.
Vill du vara först med köp- och säljråd, aktieanalyser och nyheter – följ oss på Messenger för utskick i realtid.
Signa upp dig på vårt nyhetsbrev för att varje dag få de senaste aktietipsen, affärerna i våra aktieportföljer och nyheterna sammanfattade.