Så mycket väntas H&M:s försäljning ha ökat
Hennes & Mauritz väntas redovisa en ökning av den totala försäljningen på 0,5 procent för det andra kvartalet i lokala valutor, jämfört med motsvarande kvartal 2016/2017.
Det visar SME Direkts sammanställning av 19 analytikers prognoser inför försäljningssiffran som släpps fredagen den 15 juni klockan 8.00.
För andra kvartalet förväntar sig analytikerna i snitt en försäljning exklusive moms på 52 983 miljoner kronor.
Enligt Textilwirtschaft utvecklades klädhandelsförsäljningen i Tyskland, som är Hennes & Mauritz största marknad, enligt följande under denna period jämfört med motsvarande månad förra året:
mars -6%,
april +7%,
maj -6%.
Enligt Svensk Handel Stil utvecklades klädhandelns försäljning i Sverige enligt följande under denna period jämfört med motsvarande månad förra året:
mars -4,5%,
april +5,6%,
maj +3,0%.
Deltagare: Barclays Capital, Citi Investment Research, Credit Suisse, Danske Bank Markets, Deutsche Bank, DNB Markets, Goldman Sachs & Co, Handelsbanken Capital Markets, JP Morgan, Kepler Cheuvreux, Macquarie Securities, Morgan Stanley, Nordea Markets, Raymond James Euro Securities, RBC Capital Markets, Redburn Partners, Santander, SEB Equities och UBS.